Kitap Adı : Eroinle Dans
Yazar : Canan TAN
Yayınevi : Altın Kitaplar / ARALIK 2012


Daha önce hiç Canan Tan kitabı okumamış biri olarak başladım okumaya. İlk cümlelerdeki anlamlar bile etkilenmeme neden olmuştu. Daha başlangıçtı?!

Devam ettim. Karşımda Eylül isminde üniversiteye yeni başlamış bir kız vardı. Okudum ve okudum... Okudukça nedense o kızı sevdim. Ailesi iyiydi, kız ise çok masum gelmişti bana. Kitabın ismi bu anlarda yavaş yavaş korkutmaya başlamıştı beni "Eroinle Dans". Bir anda aklımda "acaba?" belirdi. Yoksa bu kız? Neyse devam ettim biraz da çekinerek. Ve karşıma bir karakter daha çıktı. Dünya... En başlarda sevecen bir kızdı. Ama sonrasında ona ne kadar kızdım, ne kadar kızdım... O sevecen hali bile frenleyemiyordu beni.

Evet sonunda Dünya, Eylül'ü o iğrençlikle tanıştırdı. Artık her sayfasında dizi izleyen bir anneanne gibi "Yapma be kızım", "Gitme şunun peşinden" gibi cümleler kurmaya başladım. O kız kötülüklerden uzaklaştıkça mutlu oldum onun adına. Ve her kötülükte üzüldüm. 

Kitap çok da umduğum gibi bir sonla bitmedi. Ama Dünya'yı bir elime geçirirsem, yandı.

Bu karakteri bana bu kadar sevdiren, yazardı elbette. Gerçekten çok bağlayıcı ve sürükleyici bir kitap. Çok çok teşekkür ederim Canan Tan... Kitabın sonu için ise ayrı teşekkür ederim.

Aykut KÖSE
30 Mayıs 2016

Yorumlar

Popüler Yayınlar