GOOGLE NASIL YÖNETİLİYOR? / ERIC SCHMIDT & JONATHAN ROSENBERG


Uzun bir süredir roman dışında bir tür okumak istiyordum. Ne zamandır ertelediğim bu kitabı, Bursa Kitap Fuarı'nda görür görmez almak istedim. Okudukça da ne kadar doğru bir karar verdiğimi görmüş oldum.

Kitap adeta bir ders anlatır gibi, sizlere bir şirket veya grup yönetiminde nelere dikkat edilmesi gerektiği, hangi birimlere nasıl önem verilmesi gerektiği ile ilgili gayet güzel ve yaşanmış bilgiler veriyor. Bahsetmiş olduğum bu bilgileri şu sırayla görüyoruz;
  1. Giriş - Meselenin Tam Ortasından Kulağa Küpe Tecrübeler
  2. Kültür - Sloganlarınıza İnanın
  3. Strateji - Planınız Yanlış
  4. Yetenek - İşe Alım Sizin En Önemli İşiniz
  5. Kararlar - Mutabakatın Gerçek Anlamı
  6. İletişim - Efsane Bir Yönlendirici Olun
  7. İnovasyon - İlkel Yaşam Formunu Ortaya Çıkarın
  8. Sonuç - Hayal Edilmeyeni Düşleyin
Bu bölümler içerisinde, özellikle mülakat esnasında adayları puanladıkları dört madde ilgimi çekti ve burada da ek bir paragrafta paylaşmayı istedim. (Liderlik - Pozisyon ile İlgili Bilgi - Genel Zihinsel Beceri - Google'lık)  Detay bilgi için kitaba göz atmanızı öneririm. 

Belki de normalde paylaşılmak istenmeyen (yanlış olsa da, kimileri tarafından  saklanma eğilimindeki) bilgiler, kitapta açıkça paylaşılmış. Bu davranışı kendi tarafımdan oldukça doğru buluyorum ve devamının diğer büyük firmaların yöneticileri tarafından da benimsenmesini temenni ediyorum.

Okumalar ile kalın.

Aykut KÖSE
07 Nisan 2019



Yorumlar

Popüler Yayınlar