IKIGAI Japonların Uzun Ve Mutlu Yaşam Sırrı

IKIGAI


Çok fazla kişisel gelişim vb kitaplar okuduğum söylenemez. Fakat bu aralar Uzakdoğu felsefesini merak ediyorum. 

Merakımı bir nebze dindirebilecek olan İkigai ile tanışmak iyi oldu.

Japonya'da bir adada yaşayan insanların hayat felsefelerini incelemiş yazarlar. Bu felsefede katılmadığım hiçbir nokta olmaması sizce de ilginç değil mi? Normalde okurum ve tartışacak konularım olur. Bu kitapta olmadı. Çok mu meraklıydım konuya? Kendimi çok mu kaptırdım? Belki de. Ama bu felsefede genel doğrulara ters gelen bir nokta göremedim ben.

Yemek alışkanlıkları, sosyo-kültürel alışkanlıkları ve hayata bakış açıları... Bunlar gerçekten benim doğrularım ile örtüştü. Biraz daha araştırmam gerektiğine inanıyorum. Belki karşıma tartışabileceğim konular çıkar. Ki o konu çıkana kadar ben de merakımı gideririm diye düşünüyorum.

Birkaç karaladığım şeyi de bu yazıya eklemek isterim.

"Roma İmparatoru Marcus Aurelius sevdiğimiz şeylerin ağaçtaki yapraklara benzediğini söylemiştir. Ani bir rüzgarla her an düşebilirler." 

"Nasıl daha anti-kırılgan olabiliriz.
  • Adım 1. Yedekler yaratın.
  • Adım 2. Bazı alanlarda tedbirli bir şekilde bahis oynarken, bazı alanlarda daha küçük riskler alın.
  • Adım 3. Sizi kırılgan yapan şeylerfen kurtulun.."
Okumalar ile kalın...

Aykut KÖSE
15 Eylül 2019




Yorumlar

Popüler Yayınlar